Publications

(2023). The BEA 2023 Shared Task on Generating AI Teacher Responses in Educational Dialogues. In Proc. BEA 2023, 785–795.

PDF Cite DOI Proceedings

(2022). Dialogue systems for language learning: a meta-analysis. Language Learning & Technology, 26(1), 1-24.

PDF Cite Dataset Project DOI PDF preprint Journal

(2022). Dialogue systems for language learning: chatbots and beyond. In Ziegler & González-Lloret (Eds), The Routledge Handbook of Second Language Acquisition & Technology, 121-134.

Cite Project DOI PDF preprint Book chapter

(2019). Discussing with a computer to practice a foreign language: Research synthesis and conceptual framework of dialogue-based CALL. Computer Assisted Language Learning, 32(8), 827-877.

Cite Project DOI PDF postprint Journal

(2016). Francophonie et langue française en Amérique du Sud : Problématiques de recherche et d’enseignement. Universidad de los Andes.

Cite Publisher

(2015). Dialogue-based CALL: an overview of existing research. Proc. EUROCALL 2015, 57-64.

PDF Cite Project DOI Proceedings

(2010). Écriture réflexive et réflexion critique dans l’exercice du compte rendu. Revue internationale de pédagogie de l’enseignement supérieur, 26(1).

PDF Cite Project Journal

(2010). Les pratiques d'écriture réflexive en contexte de formation générale. Repères pédagogiques, 1(2), 13-29.

PDF Cite Project PDF preprint

(2010). L'écriture réflexive dans le contexte de la transition secondaire-université. Enquête auprès des élèves et des étudiants. Bulletin d’échanges des professeurs de français, 20.

PDF Project

(2010). Des pratiques réflexives au 3e degré du secondaire : pourquoi ? comment ?. Enjeux, 77, 45-82.

PDF Project

(2009). Développer la réflexivité par l'écrit en fin de secondaire. Bulletin d’échanges des professeurs de français, 19, 8-15.

PDF Project

(2007). Quand l’écrit converse. MA thesis.

PDF Cite